Z roku na rok trendy w tworzeniu aplikacji internetowych zmieniają się w mniejszym lub większym stopniu. Właściciele firm muszą być z nimi na bieżąco co najmniej dwóch powodów: aby być konkurencyjnym na stale rosnącym rynku i doskonalić swoją wiedzę.
Ponieważ programiści szukają nowych sposobów na innowacje, nowe technologie do tworzenia witryn internetowych pojawiają się w regularnych odstępach czasu (zobacz strony internetowe na oferteo.pl).
Jakie są więc największe trendy w tworzeniu aplikacji internetowych na rok 2022, o których powinieneś wiedzieć?
Progresywne aplikacje internetowe
Progresywne aplikacje internetowe (PWA) w swoim najnowszym wcieleniu ostatecznie na dobre zastąpią aplikacje internetowe. PWA są odpowiedzialne za przyspieszenie czasu ładowania strony i mogą być używane nawet offline w aplikacjach takich jak Spotify i Google Maps. PWA to najnowocześniejsza technologia stron internetowych, z której korzystają renomowane firmy. Zapewnia liniowe wrażenia użytkownika, a także bezproblemową obsługę i krótszy czas ładowania. Koncepcja nie jest całkiem nowa gdyż istnieje już od dłuższego czasu.
Sztuczna inteligencja i chatboty
W ciągu ostatnich kilku lat wiele firm zaczęło wykorzystywać sztuczną inteligencję i chatboty. W erze cyfrowej firmy muszą działać w strefie czasowej swojej grupy docelowej co oznacza, że są dostępne niezależnie od czasu lokalnego. To sprawia, że skuteczna obsługa klienta jest operacją niezwykle trudną i kosztowną, zwłaszcza biorąc pod uwagę konieczność całodobowej pomocy.
Trendy rozwoju aplikacji internetowych wyraźnie przesunęły się w kierunku zautomatyzowanej i wydajnej obsługi klienta. W tym celu chatboty oparte na sztucznej inteligencji z pomocą uczenia maszynowego okazały się opłacalną inwestycją długoterminową. Mogą udzielić odpowiedzi na najczęstsze pytania, które mogą zadać Twoi klienci, połączyć się z odpowiednim opiekunem klienta, przyjmować zamówienia i tak dalej.
Rozszerzona rzeczywistość
Wprowadzenie AR i VR w celu zwiększenia komfortu użytkowania staje się naprawdę ekscytujące dla firm i twórców stron internetowych.
Wprowadzenie rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej do sfery tworzenia stron internetowych zapoczątkowało ogromne zmiany. Technologia rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości jest wykorzystywana w branżach takich jak turystyka, architektura i handel detaliczny, aby umożliwić ludziom zapoznanie się z produktem w czasie rzeczywistym przed dokonaniem zakupu.9