Kilka słów o Call Center w Twojej firmie

outsourcing call center 2

Call center to scentralizowane biuro, w którym obsługiwane są połączenia telefoniczne obecnych i potencjalnych klientów. Centra obsługi telefonicznej mogą być przychodzące, co oznacza, że ​​odbierają połączenia inicjowane przez klienta, zwykle wymagające wsparcia; lub wychodzące, gdy agenci dzwonią do klientów, zwykle w celu sprzedaży im produktów lub usług.

Firmy często korzystają z przychodzących centrów telefonicznych do oferowania wsparcia technicznego, obsługi zapytań dotyczących ich produktów lub usług, zarządzania kontami klientów, otrzymywania reklamacji, a nawet przetwarzania zamówień.

Natomiast call center wychodzące, poza sprzedażą służy również do aktualizacji / weryfikacji informacji w bazie danych, przeprowadzania ankiet, śledzenia klientów i dostarczania ważnych informacji.

Możemy wyróżnić trzy rodzaje call center:

– Wewnętrzne call center, w którym firma zatrudnia, szkoli i zarządza własnymi pracownikami.

Outsourcing call center, w którym firma zatrudnia dostawcę usług do prowadzenia call center i obsługi wszystkich operacji.

– Wirtualne centrum telefoniczne, w którym agenci pracują z domu lub z różnych lokalizacji, odbierając połączenia za pośrednictwem chmury.

Wewnętrzne call center vs outsourcing

To dylemat, przed którym staje wiele firm. Stworzyć własne biuro call center w swojej firmie, a może zlecić obsługę specjalistom? Oba te rozwiązania mają swoje zalety i wady. Dysponując własnym call center mamy większą kontrolę nad nim. Z drugiej jednak strony wiąże się to z poniesieniem znacznych kosztów nie tylko na zorganizowanie całego zaplecza technicznego ale również na zatrudnienie pracowników oraz ich przeszkolenie. Zlecając obsługę call center zewnętrznej firmie, omijamy szereg obowiązków. Nie musimy martwić się o zorganizowanie odpowiedniej wielkości pomieszczenia, skompletowanie zespołu specjalistów oraz zapewnienie im niezbędnych narzędzi do pracy. Te obowiązki będą leżeć po stronie agencji, z którą podejmiemy współpracę, a my w tym czasie będziemy mogli zająć się innymi zadaniami w naszej firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *