O węglowodanach słów kilka.

Dla wielu ludzi obecność węglowodanów w diecie traktowane jest na równi ze złem koniecznym. Nie można się im dziwić gdyż w wielu przypadkach są one powodem licznych niestrawności i innych nieprzyjemności żołądkowych. Z drugiej jednak strony zupełny ich brak w diecie także może być bardzo szkodliwy dlatego tez należy znaleźć właściwą równowagę. Węglowodany są głównym motorem energii, napędzając nas do życia, chcąc jednak ograniczyć ich spożycie należy dokładnie przemyśleć kolejne kroki związane naszą dietą.

Węglowodany w diecie

Chcąc dbać o swoje zdrowie w pierwszej kolejności powinniśmy dostarczać węglowodany zawarte w produktach pełnoziarnistych np. chleb żytni lub wykonany na zakwasie. Powodem tego jest fakt, ze żyto należy do mniej przetworzonych i zmodyfikowanych zbóż niż np. pszenica, a dodatkowo dobrze wpływa n gluten redukując jego działania. Dobra praktyka jest przerzucenie się na różnego typu kasze, tak by wzmocnić nasza dietę. Tutaj doskonałym przykładem są kasze takie jak gryka, czy też kuskus. Pamiętajmy jednak, że stasowanie tej praktyki pozwala nam od razu na jedzenie tylko tego typu pokarmów.

Równowaga jest bardzo ważna, stad też gdy nasz organizm jest poddany bardzo dużemu wysiłkowi fizycznemu, a zarazem nie chcemy spożywać zbyt wielkiej ilości węglowodanów, to braki energetyczne musimy wyrównać poprzez zdrowe tłuszcze. Według naukowych badań tyjemy nie przez ich nadmiar, ale właśnie przed nadmiar nieodpowiednich węglowodanów. Dlatego też nie bójmy się stosować w naszej diecie różnego rodzaju tłuszczy (np. roślinne), dzięki czemu nie dopuścimy do licznych problemów energetycznych. Zrozumiałe wydaje się być to, ze wprowadzenie nowych zasada dotyczących odżywiania jest znacznym wyzwaniem. Jednakże jeśli zastanowimy się przez chwilę nad naszym organizmem, który aktualnie choć w pełni sprawny i zdrowy to dostrzeżemy, ze za kilkanaście lat ta właściwa dieta może uratować nam życie i a nawet w znacznym stopniu przyczynić się do jego przedłożenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *