Tworzysz biznesplan dla swojej firmy? Nie zapomnij o tych rzeczach!

dobry biznesplan

Biznesplan jest ważnym elementem, który może dać nam bardzo wiele istotnych informacji o przyszłości naszej firmy. Oto kilka rzeczy, które powinieneś koniecznie uwzględnić w swoim biznesplanie.

Oszacuj koszty uruchomienia biznesu

Twój biznesplan nie będzie kompletny bez prognozy finansowej. Sama analiza rynku i celów dla Twojej firmy nie wystarczy. Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile kapitału potrzebujesz, aby założyć firmę? Przy szacowaniu kosztów uruchomienia biznesu trzeba zachować ostrożność, ponieważ zazwyczaj wszystko będzie kosztować więcej, niż się spodziewasz.

Zrozum konkurencję

W tej części biznesplanu musisz wyróżnić swoje przedsięwzięcie na tle konkurencji i przekonać czytelników (i siebie samego), że Twoja firma będzie w stanie skutecznie konkurować na rynku. Badanie Twoich bezpośrednich i pośrednich konkurentów, wraz z oceną ich przewagi konkurencyjnej i sposobu pokonywania wszelkich barier wejścia na wybrany rynek, to najlepszy sposób na zrozumienie konkurencji Twoich produktów i usług. Analizując konkurencję, zastanów się nad następującymi pytaniami:

– Kto jest Twoją konkurencją?

– Gdzie są Twoi główni konkurenci?

– Jaka jest ich strategia?

– Ile kosztuje u nich podobny produkt lub usługa?

Stwórz portfolio produktów i usług

Na tym etapie musisz zdefiniować swoje portfolio produktów i usług, aby zrozumieć potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Gdy już je zidentyfikujesz, zastanów się nad motywacją, z jaką Twój klient musiałby kupować oferowane przez Ciebie produkty i usługi.

Określ kanały marketingu i sprzedaży

Kiedy już obiektywnie ocenisz swoje misje, potrzeby finansowe, konkurencję, produkty, usługi, zarządzanie i plany operacyjne, następnym krokiem jest znalezienie najlepszych kanałów marketingowych i sprzedażowych. Większość właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest wybór odpowiednich kanałów sprzedaży dla swoich ofert. Rozważ następujące kwestie, które należy uwzględnić w swoim biznesplanie.

– Jak duży będzie Twój budżet promocyjny?

– Z jakiego rodzaju reklam lub promocji będziesz korzystać?

– Jak często będziesz korzystał z płatnych promocji?

– Z jakich innych bezpłatnych reklam będziesz korzystał? Na przykład, czy będziesz korzystał z mediów społecznościowych itp.?

Źródło: https://marketingibiznes.pl/luzne/jak-stworzyc-biznesplan-dla-firmy/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *