Zdrowe pierniczki bezglutenowe.

W okresie zimowym, a szczególnie bożonarodzeniowym przychodzi nam ochota na pieczenie niecodziennych słodyczy. W tym magicznym okresie, chcemy przede wszystkim spędzić czas z rodziną i na chwilę przejść do świata, gdzie nie ma pośpiechu, a jeśli jest, to jest on miłym upływem czasu.

Jednym z pierwszych przygotowań do świąt, jest pieczenie pierników, kiedy robi to cała rodzina.

Dzisiaj pieką je dorośli ale przede wszystkim, jest to zabawa dla dzieci, kiedy mogą wykazać się swoimi umiejętnościami i pobawić się w wycinanie świątecznych elementów, z masy piernikowej. Pierniki to ciastka należące do tych niezwykle aromatycznych, są bogate w korzenne składniki, a niektóre ciasta zarabia się już na miesiąc przed planowanym pieczeniem aby mogły poleżakować i nabrać mocy smaku. Dodatkowo jest szansa, że cieszyć nimi będą mogli się alergicy, bądź osoby nie uznające glutenu, można je bowiem upiec bez zawartości mąki pszennej.

Przepis na zdrowe, bezglutenowe pierniczki przedstawia się następująco: około 10 łyżek oleju kokosowego lub masła klarowanego, ucieramy z dwoma jajkami, następnie dodajemy suche składniki (szklanka mąki ryżowej, szklanka mąki gryczanej, szklanka mąki jaglanej, pół szklanki cukru (kokosowego, cztery łyżki cynamonu, jedna łyżka imbiru, dwie łyżki zmielonych goździków, szczypta gałki muszkatołowej, szczypta sody). Kolejno wyrabiamy ciasto, zawijamy w folię spożywczą i na około pół godziny wkładamy do lodówki. Następnie cienko rozwałkowujemy i wycinamy, przy pomocy foremek ulubione kształty, po czym układamy na blaszce i pieczemy do 20 min, w 170 stopniach.

Gotowe pierniczki bezglutenowe, dostarczą nam nie tylko radości ale staną się zdrową przekąską i efektownym dodatkiem do świątecznej kawy, ponieważ upieczone ciastka należy oczywiście udekorować, Dekoracja ciastek to zwykle nasz upust wyobraźni, jednak zwykle lukrujemy je i posypujemy koralikami. Można to zrobić w jeszcze bardziej naturalny sposób i np. przyozdobić je gorzką czekoladą i bakaliami, typu rodzynki, płatki migdałów, wiórki kokosowe, czy orzechy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *